Forum

Belangrijk! Op dit forum kan je discussiëren, je mening geven, grappen maken,... Het is niet de plaats om mensen uit te schelden, te beledigen, racistische of andere kwetsende opmerkingen te maken. Ongepaste reacties worden verwijderd. Bij herhaalde inbreuk wordt de schrijver uit dit spel verwijderd.

Pronoweb Forum > Pronoweb > Wedstrijd Union - Beerschot

Wedstrijd Union - Beerschot

dumbo 22/04/22 20:55

Aangezien beslist werd dat Union met forfaitcijfers de stilgelegde wedstrijd tegen Beerschot heeft gewonnen, vind ik het logisch dat met die 5-0 score ook punten worden gegeven voor elke deelnemer. Ondanks de 0-0 score na 85 minuten is immers besloten dat 5-0 de uiteindelijke uitslag is van deze match

coastlion30 23/04/22 08:40

Als pronostiek had ik op deze match 5-0 gezet. Gezien de eindbeslissing om als eindresultaat de forfait score aan te nemen lijkt het mij logisch dat deze punten dan ook zouden worden toegekend.

lucien carlier 25/04/22 16:53

Ik vind het ook maar logisch ons de punten toe te kennen van de 5-0 forfait score.

Pronoweb 27/04/22 11:07

Volgens het reglement tellen forfaitscores nooit mee.

Die regel is erin gekomen om te vermijden dat je gaat speculeren op forfaits, en daarmee buitenproportioneel veel punten kan verdienen (5-0 levert 8 punten op). Heel specifiek zijn er in het verleden clubs geweest die op de rand van het faillissement stonden, waarbij het op voorhand onduidelijk was of ze de wedstrijd nog konden spelen. Als je dan 8 punten krijgt voor een redelijk voorspelbare forfaitscore, word je wel erg gul beloond. Bij dit soort situaties lijkt het ons meest fair om die wedstrijden niet mee te laten tellen.

Er zijn natuurlijk vele redenen waarom een forfait kan worden uitgesproken, en elke situatie is anders. De keuze is geweest om gewoon een duidelijke lijn te trekken en forfaits nooit te laten meetellen. Daar kan uiteraard ook nog steeds discussie over ontstaan (zie hierboven), maar zo hebben we wel een ondubbelzinnige regel die niet van interpretaties afhangt.